Monday, 21 April 2014

welcome back

As'salam u ols!

lama tak hapdet apa2 kat sini.

Will hapdet later!

Sunday, 8 May 2011

Mama

How did you find the energy, Mom
To do all the things you did,
To be teacher, nurse and counselor
To me, when I was a kid.


How did you do it all, Mom,
Be a chauffeur, cook and friend,
Yet find time to be a playmate,
I just can’t comprehend.


I see now it was love, Mom
That made you come whenever I'd call,
Your inexhaustible love, Mom
And I thank you for it all

Happy Mother's Day Mama








Tuesday, 29 March 2011

hari gembira



syukur Alhamdulillah..hari ni saya dapat berita gembira..syukur Allah luaskan rezeki saya. dan syukur Allah dengar n makbulkan doa saya. Rezeki nak kahwin..yeay..syukur2..happy sangat. 

and

today dapat perfume frm him :) dia tak bagi amek yang lebih RM300. Membazir katanya..so saya pilih fave saya nih..yeayyy tanx to Kak Gee sbb teman saya cari perfume tadi..n tanx be..lap u laa..ngeeee




*syukur padamu Ya Allah..

Sunday, 27 March 2011

Welcome to my Sweety, COCO

Setelah hampir 23thun, baru tercapai impianku nak bela kucing..Perkenalkan ahli baru keluarga kami si Coco. Baru ambil dia tadi. Tuan dia dah tak nak sebab nak kawen da. So tak mampu nak jaga 3 ekor semua. Lagi 2 ekor tu nama dia abang n uteh lagi besar dari coco. 10 kg..haha tak larat den. amek ni je. lagipun warna dia suke sgt. comot2

*syukur family terima. :)

Tuesday, 22 March 2011

Syukran Ya Allah



Syukur ke hadrat-Mu 
Kau khabarkan khabar gembira ini buatku. 

Syukur ke hadrat-Mu
Kau memperluaskan rezki ku Ya Allah. 

Syukur ke hadrat-Mu
Kau makbulkan doa-doaku

Syukur ke hadrat-Mu
Kau membuka pintu hatikan.

Syukur ke hadrat-Mu
Kau tetapkan hati ku..

Dan

Ku mohon Ya Allah agar Kau permudahkanlah segala urusanku
dan redhailah apa yang kami rancang ini Ya Allah..

Jadikan lah ia terbaik untuk ku, dia dan semua.

Aminn..



*ku hanya merancang tapi Kau yang menentukan. ku usaha dan tawakal.

Sunday, 20 March 2011

Taufiq ღ Hasmida

cOngRaTuLatiOn


"..happy ending.."

dear taufiq & kak  mida,
congratulation on your wedding..we wish you much happiness..always give love to each other with lots of love, laughter & fun.. remember to always be understanding of your partner’s needs. Wishing you a life filled with everlasting bliss. 

*ambil berkat* wink (^.*)


*tanx ALLAH.

tips c i n t a

sharing is caring kan? kalau nk termuntah jangan baca okay 


 
Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan
Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurniaan itu.
Permulaan cinta adalah membiarkan orang yang kamu cintai menjadi dirinya sendiri, dan tidak merubahnya menjadi gambaran yang kamu inginkan. Jika tidak, kamu hanya mencintai pantulan diri sendiri yang kamu temukan di dalam dirinya
Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu, tetapi lebih menyakitkan adalah mencintai seseorang dan kamu tidak pernah memiliki keberanian untuk menyatakan cintamu kepadanya
Satu-satunya cara agar kita memperolehi kasih sayang, ialah jangan menuntut agar kita dicintai, tetapi mulailah memberi kasih sayang kepada orang lain tanpa mengharapkan balasan.

*cinta ALLAH adalah cinta hakiki.